torsdag 3. august 2017

Siste nytt: "Kitty" - modell for nytt tegnekurs

22. - 24. september, 2017, har jeg på nytt gleden av å få reise til Sandefjord og holde tegnekurs. Det var en veldig positiv opplevelse i fjor, så jeg gleder meg veldig til en ny runde :)

Men, for å holde tegnekurs, spesielt med tema hvordan en tegner kjæledyr med pels - da trengs det modeller. På kurset er det mulig å tegne etter egne motiv (kjæledyr med pels), eller tegne etter bilder jeg har med; katt, hund og kanin.

I disse dager utarbeider jeg nytt kurshefte med beskrivelse av tegneteknikken jeg bruker for å gjengi pels. Kursheftet blir mulig å kjøpe på kurset. Jeg søkte litt rundt på bildedelingstjenesten Pixabay, og fant et nydelig kattebilde. Katten har jeg døpt Kitty, og her er hun i all sin prakt:


Kitty er tegnet med:
Caran d'Ache Grafwood blyanter på Daler Rowney Bristol Board, 250 g papir i A3-format.

Originaltegningen vil bli lagt ut for salg etterhvert - men dukker muligens opp på en utstilling i løpet av høsten 2017 :)

Ingen kommentarer: