søndag 7. januar 2018

Akvarellblyanter: Jeg tok en Pippi :)

Heldige meg fikk kjempeflott gave av broren min; Ken Martin Tvedt. Et sett med 72 Koh-I-Noor akvarellblyanter. Noe slikt har jeg aldri brukt før, så derfor litt ekstra spennende. Ørnen er tegnet/malt på akvarellpapir med litt grov tekstur.

Jeg sier som Pippi; "Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert." 

Vel, det er en sannhet med modifikasjoner, men GØY var det definitivt :) Veldig uvant å tegne opp med noe som fungerer som fargeblyanter, men som ikke legger igjen veldig mye farge. Det vil si, ikke før det som er tegnet blir penslet med vann. DA kommer fargepigmentene frem :D 

Følte meg litt som Bambi på isen, og det var litt sånn på lykke og fromme. Men jeg liker uttrykket som ser både tegnet og malt ut på et vis. Resultatet ble til ved å legge lagvis med fargepigment og detaljer. Til å være første forsøk, får jeg si meg relativt bra fornøyd.

Det frister absolutt til å prøve mer, men fra i morgen av er det full fart med tegneoppdrag igjen :)


Ingen kommentarer: